Tunezja: spory o przyszłość publicznej telewizji

„Czy nikt nie widzi, że prywatyzacja TTN (tunezyjskiej telewizji publicznej) to kolejna próba odwrócenia uwagi ludzi od innych spraw?”
„Tunezyjski rząd nie przestaje obrażać TTN, ale jest wciąż obecny na ich antenie”

25 kwietnia zakończył się strajk okupacyjny przed biurami tunezyjskiej telewizji państwowej, który trwał prawie osiem tygodni. Protestujący utrzymywali, że telewizja Al Wataniya popierała obalony reżim Ben Alego i żądali jej “oczyszczenia”. Po tym, jak rząd obiecał wziąć pod uwagę ich postulaty, strajkujący zgodzili się opuścić zajmowany teren.

Krytycy zgadzają się, że państwowe media, a w szczególności główne wydanie wiadomości w telewizji Al Wataniya, ukazuje w niekorzystnym świetle partię rządzącą Ennahda. Stacja była oskarżana o oczernianie pracy rządu. Atmosfera podczas protestów przed siedzibą stacji była wyjątkowo gęsta za sprawą protestujących, którzy wymachiwali mopami i butelkami z wybielaczem, żądając “oczyszczenia” stacji, i atakując dziennikarzy.

Oświadczenie przedstawiciela partii Ennahda, informujące o możliwości prywatyzacji państwowej telewizji doprowadziło do gwałtownych starć. Następnie poproszono protestujących, by się rozeszli, a rząd obiecał odpowiedzieć na ich żądania, także te dotyczące kwestii korupcji finansowej i administracyjnej oraz pracowników, którzy byli dawniej zaangażowani w tworzenie sprzyjającej Ben Alemu propagandy.

Źródła

  • Artykuł wykorzystuje materiał pochodzący z artykułu Tunezja: Spory o przyszłość telewizji publicznej


Autorzy, Źródło: Wikinews na licencji CC-BY 2.5
2012-05-13 00:00:00